Media społecznościowe to internetowe centrum komunikacji, które pozwala użytkownikom internetu z całego świata zdobywać nowe kontakty, dzielić się treścią, artykułami i promować własną firmę za sprawą uczestnictwa w różnych wydarzeniach. Są różnego typu media społecznościowe, wśród których można wymienić: Facebook, Twitter, Google plus. Łączą one ludzi z różnych zakątków globu.
Dlaczego media społecznościowe są ważne?
Marketing za sprawą mediów społecznościowych odgrywa ważną rolę dla różnego typu przedsiębiorstw. Pozwalają na przedstawienie własnej marki i zdobycie klientów z całego świata. Z ostatnich badań wynika, że około 1,4 biliona ludzi posiada konto na Facebooku, a około 5 bilionów używa Google plus, Twittera, Pintresta itd.
Gorączka mediów społecznościowych błyskawicznie się rozprzestrzenia i to najlepsze miejsce dla takich aspektów:
1. Pomaga w reklamie – marketing w mediach społecznościowych ułatwia biznesowym przedsiębiorcom i nowym firmom wypromowanie własnej marki i rozreklamowanie produktu.
2. Odgrywa rolę ambasadora marki – media społecznościowe pozwalają na zaprezentowanie produktów i usług, ludzie z całego świata mogą wystawić swój komentarz na twój temat i wejść w interakcje. Właśnie takie działania poprawiają status przedsiębiorstwa.
3. Oszczędność czasu i pieniędzy – to przydatna technika, ponieważ pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, a to przecież dwie najważniejsze kwestie w biznesie. To najszybszy sposób na reklamę przed milionami użytkowników, którzy są z tobą powiązani. Ty nie musisz przeznaczać ani grosza na społecznościowe media.
4. Poprawia efektywność – marketing za pomocą mediów społecznościowych pozwala wprowadzić więcej efektywności do firmy za sprawą pozytywnych i negatywnych odpowiedzi klientów czy sugestii od innych liderów z danej branży.