Kiedy Google startowało, była to szorstka biała strona z prostym boksem wyszukiwania. Taki prosty wygląd zawierał jednak w sobie dwie najważniejsze zasady: prostotę i użyteczność. W ciągu kolejnych 15 lat te zasady zbytnio się nie zmieniły, ale nasze rozumienie na temat świetnego projektu przeszło rewolucję. Dziś mamy projekt praktycznie wszystkiego, czego się nie dotkniemy. Jako przedsiębiorca, nawet jeśli nie miałeś nic do czynienia ze zwykłym projektowaniem, bez wątpienia będziesz musiał zmierzyć się z wyzwaniem zbudowania swoich własnych produktów. Projekt zawsze wiązał się z bogatą konwersacją i taką chcielibyśmy również podjąć z tobą.
W tym roku w pracowniach Google pojawią się sesje i warsztaty skupiające się na projekcie, stworzone dla projektantów i przedsiębiorców, którzy są nim zainteresowani. Szukamy ludzi, z którymi będziemy mogli wymienić się pomysłami, zarówno na samej konferencji, jak i przez Internet. Rejestracja na wydarzenia otwarta jest do piątku, a szczegóły dotyczące nadchodzących wydarzeń pojawią się wkrótce.
Aby rozpocząć konwersację, już dzisiaj ruszamy z serią trzech wideo „Google projektuje minuty”, w których dzielimy się kluczowymi kwestiami z projektowania wyszukiwarki, map, a także okularów. Miejmy nadzieję, że pomogą one w twoich projektowych wyzwaniach.
Wyszukiwarka – piękno szybkości. Przedstawienie jak ważne jest projektowanie dla efektu prostoty i szybkości.
Mapy – umieszczenie użytkownika z przodu i w samym centrum. Pokazuje jak ważne jest zrozumienie stosunku użytkownika do twojego produktu.
Okulary – prostota. Przedstawienie dylematów zespołu opracowującego okulary Google i dlaczego podjęli akurat takie decyzje.
W kolejnych miesiącach projekt konwersacji będzie kontynuowany – pojawią się nowe pliki wideo, chociażby skupiające się na projektowaniu treści na stronie przedsiębiorcy. Oczywiście Google oczekuje również odpowiedzi od was. Dlatego został uruchomiony specjalny panel, w którym można stawiać pytania projektantom i badaczom. Podzielimy się najważniejszymi myślami i pytaniami.