Remarketing pozwala nawiązać kontakt ze „starymi klientami”, którzy odwiedzili Twoją witrynę . Polega to na tym, że się „namierza” takie osoby i ponownie oferuje im usługi Twojej firmy. Remarketing dynamiczny pozwala promować produkty lub usługi, które użytkownicy już obserwowali. Stosowanie remarketingu dynamicznego wiąże się z tworzeniem odpowiednich plików. Praca jest niezbędna, ale efekty są obiecujące.
Oferta remarketingu z Google
• Remarketing standardowy: prezentowanie plików promocyjnych osobom, które już gościły na Twojej witrynie internetowej.
• Remarketing dynamiczny: wyświetlanie reklam dynamicznych osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę. Pokazywane są im produkty i usługi, które oglądały w Twojej witrynie wcześniej, a teraz oglądają filmy lub inne produkcje.
• Remarketing w aplikacjach mobilnych: prezentowanie danych osobom, które korzystały z Twojej aplikacji mobilnej lub witryny komórkowej,
• Listy remarketingowe dla reklam w sieci wyszukiwania: pokazywanie reklam odbiorcom podczas korzystania przez nich z internetu.
• Remarketing wideo: wyświetlanie reklam osobom, które widziały Twoje reklamy podczas innych aktywności w internecie.
Remarketing jest świetnym sposobem uzyskania większej popularności przez wszystkie firmy, które potrzebują popularyzowania własnych usług. Reklamy można wyświetlać wtedy, gdy odczuwasz taką potrzebę, a klienci mają szansę na podjęcie decyzji o zakupie. Można stworzyć grupy docelowe, na przykład „Osoby, które porzuciły koszyk”, czyli włożyły towar do koszyka, ale pod wpływem impulsu nie kupiły produktów. Istnieje również możliwość docierania do osób, które są na Twoich listach remarketingowych, podczas gdy korzystają one z internetu.
Kampanie tego rodzaju są efektywne oraz tanie, dlatego warto z nich korzystać i czerpać jak największe profity z takich rozwiązań.
• Reklamy można tworzyć szybko, łatwo oraz tanio. Mogą być one statyczne oraz dynamiczne. Zawsze jednak powinny być efektywne. Klient może monitorować skuteczność przeprowadzanej kampanii, miejsce prezentowania reklam oraz wydatki na nie poniesione.
Listy remarketingowe AdWords można stosować dla reklam w wyszukiwarce
Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) umożliwiają dostosowanie stawek oraz kampanii w sieci. Wybiera się osoby, które odwiedziły witrynę i mogą być klientami Twojej firmy. Ponowne nawiązanie oraz podtrzymanie kontaktu z takimi osobami jest priorytetem firmy i przynosi jej odpowiednie zyski.
Można nawiązać ponowny kontakt z klientami, którzy oglądali Twoją stronę, ale nie poczynili zakupów podczas korzystania przez nich z wyszukiwarki Google. Można bazować na własnej znajomości danej witryny.
Można korzystać z możliwości witryn ustawiając słowa kluczowe lub wybierać częstotliwość odwiedzin. Dzięki takim posunięciom możliwe jest skupienie uwagi odbiorców, których znasz, na Twojej firmie oraz jej możliwościach.
Przykład: Jak działa remarketing?
Osoby poszukujące na przykład mokasynów goszczą na Twojej stronie internetowej. Dodajesz ich do listy zatytułowanej „Wygodne obuwie”, w celu pokazania im produktów oferowanych przez Twój sklep. Reklama Twojej firmy wyświetli się im wtedy, gdy będą przeglądali inne strony internetowe w sieci reklamowej Google.